Wednesday, June 9, 2010

from hands to mouth...

kkdng kesesakan kewangan ni boleh dielakkan. i used to be so boros years back and i already paid the price. lebih 5 tahun aku mengsetelkan hutang-hutang and skang ni dah 'clear' sket. bole lah aku menarik nafas lega. *sigghhhhh*

tp masih ada kwn2 aku yg belum serik-serik dalam menguruskan kewangan mereka. not to say dat my financial is stable but at least, i now do have some savings and ada lah sedikit balance dalam saving accts at every end of the month. syukur kehadrat Allah sbb berikan aku sedikit kelebihan rezeki untuk setiap bulan.

membantu kwn2 kdang ada batasnya. dan aku sendiri cuba untuk tidak terlalu memberi setiap kali mereka meminta. but i know, if i dont help them, nanti dorg sengsara untuk habiskan ujung bulan. kkdng aku sendiri pun kena bajet sbb ada few outstanding payments yg perlu aku settlekan. tak tolong susah... tolong pun susah. hehe. but i look it at the positive side la ya. mgkin ini hari dorang, esok lusa sapa tau.. hari aku plak. but i hope hari-hari aku akan lebih ceria ngan suma pintu rezeki dibuka dan rezeki melimpah ruah tanpa henti. huhu. insya'Allah.

im not complaining, cuma nak share isi rasa hati ni. hehe. aku akan membantu setakat yg mampu. cuma kekdng tuh mmg diri sendiri dalam kesempitan, tapi nak ckap TIDAK tuh... agak susah nak luahkannya. huhu. napa ya? emm.. entah lah.

No comments: